PRAVIDLA SE ZMĚNILA

PSZ-logo final small-cz

archiv 2023

Program a řečníci 2023

Stavíte brand a chcete přizvat na pomoc AI? Super! Kolik toho ale za vás opravdu zvládne udělat umělá inteligence a co si musíte odmakat sami? Na to si odpovíme. Probereme, jak zapojit AI do celého (re)branding procesu, jak naučit ChatGPT mluvit vaším vlastním jazykem. Na konci si ukážeme krátkou případovku, kde jsme brand tvořili s pomocí AI. 

Lenka je markeťačka, s desetiletou praxi v SaaS a B2B oboru. Prolítla startupy i korporacemi a aktuálně pracuje jako freelance konzultantka brandingu, product marketingu a také jako UX writerka. Řídila marketing v deskoherní firmě CGE, tým produktových marketérů v LMC, pomohla dostat do světa whistleblowingovou platformu FaceUp a spolupracovala s firmami jako Kentico, T-mobile, nebo blockchainovou AAVE. No a teď se už víc než rok intenzivně hrabe v AI nástrojích a vybere pro vás ty nejzajímavější use casy.  

Artificial Unintelligence. Kam jsme zatím došli, čím jsme si prošli a co nás zřejmě čeká. Uživatelské studie z pokusů začlenění AI generativních vizuálů do praxe.  

Dan je ilustrátor s více než dvacetiletou praxí. Spoluzakladatel Neuron Collective, agentury pro vědeckou vizualizaci. V průběhu let pracoval na mnoha různých projektech a typech prací, od ilustrace, animace, tvorby nápadů, concept artu, přes design televizních kanálů, design firemní identity, CG retuše až po kreativní produkci, art direction a mnoho dalšího. Jeho současný vesmír plně zaměstnává ilustrování pohádek. Nejraději kreslí složité a imaginární scény plné detailů a fantazie. Žije v Praze v České republice.  

Využití umělé inteligence v ilustraci a designu. Výzkum pro využití v animaci – style transfer. Výhody a nevýhody nasazení v praxi.  

Výtvarník, ilustrátor, designer a inovátor v oblasti neprozkoumaných možností vědy a výtvarného umění uvnitř vesmíru digitálních technologií. Po absolvování Akademie výtvarných umění v Praze Jakub pracoval na vizuálních efektech pro Hollywoodské tituly, následně na designech pro AAA hry a stál za vznikem umělecko – technologického projektu „Paranormal“. Paranormal spolupracuje na významných výtvarných a technologických projektech s řadou velkých hráčů, z kterých můžeme jmenovat například HBO, Netflix, SONY, Apple TV, Washington Post, Tencent, Legendary, Niantic a Electronic Arts. Team expertů Paranormalu neustále rozvíjí zaběhlé postupy s pomocí nových nástrojů a technologií a to od designu až po tech development. V současnosti se zaměřujeme na vývoj výrobního procesu výtvarné stylizace pro použití ve filmovém i herním průmyslu. Technologické pojetí umění Paranormalu je k vidění i v Petrohradské Ermitáži a v Mozart Mythos ve Vídni. S našimi vědeckými postupy a technologiemi se můžete pravidelně seznámit na prezentacích Adobe Max Keynote a Siggraph.  

Obrazové generátory urazily od loňska pořádný kus cesty. Čeká nás stejná jízda v nejbližším roce i v tvorbě AI videí? K čemu je AI při videoprodukci vhodná a k čemu naopak vůbec? Pár příkladů, jak využít už teď AI ve videu a jedna dopodrobna rozpitvaná případovka. 

Muž mnoha příběhů, kterému nikdo neřekne jinak než havran. Od etologie velbloudů přes džungle, hory a pouště pěti kontinentů až po vývoj počítačových her, tvorbu virálů, nebo propojování kreativity a inovací ve světě startupů. Po dokončení Fakulty výtvarných umění a práci několika herních projektech pro Altar Games spoluzaložil kreativní studio Cabinet, nastartoval komunitní portál Videodrom, globální videoprodukční platformu Videoflot.com, či neziskovou organizaci in.dust, která se už od roku 2008 zabývá novými cestami vizuality ve filmu a videu. V současnosti vede animační studio 60seconds.cz a zcela se ponořil do průzkumu nových obzorů, které se tvůrcům otevírají díky propojení kreativních oborů s umělou inteligencí.  

Michael popíše, jak AI mění proces vizuální tvorby jeho studia a jak nastavuje budoucnost pro kreativní průmysl. Co se mění na klasické práci ilustrátora nebo designéra? Benefituje vůbec art direktor? Jaký vliv má na práci týmu a jak zůstat relevantní v tomto inovativním prostředí? Přijďte se inspirovat a nasdílet své vlastní zkušenosti!  

Michael staví atraktivní vizuální háv značek a jejich marketingové komunikace skrze top-notch vizuály, ilustrace a animovaná videa. Komiksy kreslil na volné noze už během studia a profesionálně se oboru věnuje od roku 2008. Založil kreativní studio artBLOCK, kde působí jako creative director. Baví ho zábavní sféra, a proto si také prošel inovací ve svém umělecko-technologickém startupu Nanits Comics, který rozvíjel v Silicon Valley. Má na svém kontě řadu autorských i komerčních projektů v oblasti art direkce, tvorby ilustrací, animací a komiksů, včetně produkce několika komiksových knih a concept artů do projektů zábavního průmyslu. Tvořil pro Alzu, Albi, EXPO, Mondelēz, McDonald’s, Národní muzeum a další. Kromě mentoringu kreativních freelancerů tvoří punkový YouTube a podcast Kreativní Kreatury. Michael se zabývá tím, jak AI ovlivní kreativní průmysl, jak mění roli art directora a jak AI zaimplementovat do takového procesu.  

Říká se, že vyhodnocení hloubkových rozhovorů zabere třiapůlnásobek jejich délky. Pro deset rozhovorů to představuje několik dnů. Díky instantním přepisům od Whisper AI a kapacitě až sto tisíc tokenů v Claude.ai teď s analýzou můžeme být hotovi do hodiny po posledním rozhovoru. Podíváme se, jak si AI poradí s českým rozhovorem, a zamyslíme se, co je potřeba ještě dotáhnout, aby výzkumník nemusel být zároveň geek.  

Martin je lead designer v agentuře 2Fresh a učí design a výzkum na UX specializaci na VŠE. V pražském Braníku provozuje usability lab The Forge. Letos v létě vyšla kniha 75 tipů, jak si říct o web, na které se podílel jako autor. Uživatelský výzkum se pragmaticky snaží dělat rychle a efektivně, s čímž mu umělá inteligence pomáhá jako další nástroj pro zlepšení produktivity. 

Pavel je nejen zakládajícím partnerem kanceláře KROUPAHELÁN, ale také odborníkem na IT, duševní vlastnictví, veřejné zakázky a správní právo – hlavně ve vztahu k  dopravě ve městech. Uvědomuje si, že výstupy právních služeb mají být nejen profesionálně zpracované a funkční, ale hlavně pro klienta srozumitelné a pochopitelné. Pavel věří, že je třeba být k lidem upřímný, nebojí se jim říkat i nepříjemné věci a na druhé straně přiznat vlastní chybu. Zajímá se také o inovace a právní aspekty děl vzniklých pomocí umělé inteligence. Byl zvolen do představenstva České advokátní komory, je členem rady České parkovací asociace a pomáhá nastavovat IT veřejné zakázky v Asociaci softwarových agentur (ASWA).  

Dreamarium – kompozitní AI systém, který dal sílu tvořit malým dětem. Jedna AI dnes dokáže vygenerovat tisíce slov. Co se ale stane, když spojíte více různých AI dohromady? Poslechněte si příběh o tom, jak jsme omylem stvořili produkt, který umožňuje dětem zhmotnit jejich představy a sny. Ukážeme vám, co je dneska možné vytvořit kombinací komerčně dostupných modelů. Nemusíte být vědec ani velký programátor, a přesto lze už dnes vytvářet dechberoucí zážitky za pomocí umělé inteligence.  

Frontman technologické společnosti Applifting, jedné z nejrychleji rostoucích technologických firem v České republice. Applifting byl založen v roce 2014 a od té doby si získal zákazníky v oblasti finančního sektoru, včetně společností jako Erste Group nebo Komerční banka. Navíc Applifting aktivně spolupracuje na vývoji softwaru s firmami jako Jablotron a Škoda Auto. Vratislav Kalenda je skvělým průvodcem v džungli umělé inteligence a technologií.  

Fotky z akce

Scroll to Top